تابلو کامپوزیت پلکسی

تابلو کامپوزیت پلکسی

یکی از صنایع پیشرفته کشور ما، صنعت تابلوسازی بوده که به واسطه آن قشر زیادی از کسب و کارها می توانند، تبلیغات برند خود را انجام میدهند. در ساخت تابلوها نیاز است تا متریال مختلف و متعددی استفاده شود تا بتوان به واسطه آن ها، تابلوهای جذاب و جدیدی خلق کرد. از جمله این تابلوهای جدید و جذاب، تابلو لایت باکس کامپوزیت بوده که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می کنیم.

متریال های ساخت تابلوهای تبلیغاتی

امروزه با توجه به گسترش علم و تکنولوژی و پیشرفت در صنعت تابلوسازی انواعی از متریال بکار گرفته می شوند تا به واسطه آنها، بتوان تابلوهای زیبایی خلق کرد. تابلوهای که می توانند در کسب و کارهای مختلف استفاده شوند و معرف آن برند یا شغل باشد. به عنوان مثال دوتا از پرکاربردترین متریال اولیه ساخت تابلوهای لایت باکس، کامپوزیت ها و ورقه های پلکسی گلاس هستند که دارای ویژگی های خاصی هستند.

پلکسی گلاس چیست؟

پلکسی گلاس ورقه های از جنس پلی متیل متاکریلیت هستند که نام تجاری آن ها پلکسی گلاس نیز می باشد. ورقه های پلکسی گلاس با نام ورقه های اکریلیک هم شناخته می شوند و دارای سطحی شفاف بوده که می توانند نور را از خود عبور دهند. این ورقه ها در مدل های مات، رنگی، براق، آینه ای و ترانسپارنت بفروش می رسند که هر یک از این مدل ها برای نوع خاصی از تابلو استفاده می شود. این ورقه های خشک و محکم در ابعاد 120 در 180 سانتی متر اغلب بفروش می رسند و می توانند در برابر انواع ضربه مقاومت کنند.

کامپوزیت آلومینیوم چیست؟

متریالی که با نام کامپوزیت آلمینیوم شناخته می شود، شامل ورقه های از جنس آلمینیوم و پلی اتیلن می باشد که ورقه پلی اتیلن در وسط و دو ورقه آلمینیومی در بالا و پایین قرار دارند. ضخامت این ورقه ها بین 3 تا 5 میلی متر بوده و در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی، هواپیماسازی، ساختمان سازی و مهم تر از همه تابلوسازی بکار می روند. در سال 1969 میلادی در کشور آلمان این ورقه ها روی کار امدند و بعد از آن در کشورهای اروپایی رونق یافت و در رنگ های مختلف تولید شدند. از جمله دلایلی که این ورقه ها را در میان صنایع مختلف محبوب کرده است می توان به مقاومت بالا، تنوع در اجرا، رنگ بندی و ماندگاری بالا اشاره کرد.

تابلو کامپوزیت و پلکسی گلاس

پس از آشنایی با متریال های پلکسی گلاس و کامپوزیت، به بخش اصلی مطلب که به ساخت و تولید تابلو با استفاده از این دو متریال اشاره دارد می پردازیم. در حقیقت، باید توجه داشت که بسیاری از تابلو ها با استفاده از متریال های کامپوزیت و پلکسی گلاس ساخته می شوند. به عنوان مثال، تابلوهای نئون پلاستیک و کامپوزیت، تابلو استیل و کامپوزیت، تابلو چلنیوم و کامپوزیت و دیگر نمونه های مشابه از این دست هستند. در این تابلو ها، علاوه بر کامپوزیت و پلکسی گلاس، از متریال های دیگر نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، تابلو چلنیوم با استفاده از لبه چنلیوم و پلکسی گلاس ساخته شده و روی زمینه کامپوزیت نصب می شود. همچنین، تابلو استیل و کامپوزیت نیز با استفاده از پلکسی گلاس، گلاس و کامپوزیت، و همچنین استیل تولید می شود.

قیمت تابلو کامپوزیت پلکسی

یکی از مباحث مهم برای هر فردی قبل از سفارش تابلو لایت باکس کامپوزیت، هزینه ای است که این تابلوها برای آنها ایجاد می کند. درباره قیمت ها نمی توان عددی ثابت را تعیین کرد زیرا این تابلوها دارای ویژگی های مختلفی هستند که در هر تابلو می تواند متفاوت باشد و همین تفاوت ها قیمت آنها را تعیین کند. برای مثال برند متریال مصرفی، ابعاد تابلوها، ضخامت ورقه ها، نوع نورپردازی و… همگی در تعیین هزینه ها موثر هستند.

ساخت تابلو کامپوزیت پلکسی؛ ساخت لایت باکس کامپوزیت

برای تولید تابلو کامپوزیت و پلکسی گلاس، ابتدا باید طرح تابلو را طراحی کرده و سپس با استفاده از دستگاه سی ان سی، طرح را روی کامپوزیت برش دهید. در مرحله بعد، با استفاده از دستگاه لیزر، پلکسی گلاس را برش داده و سپس آن را روی کامپوزیت نصب کنید. در نهایت، برای روشنایی داخل کامپوزیت، آن را به شکل یک جعبه یا باکس ساخته و نصب کنید. ساخت این تابلوها کار چندان سختی نیست ولی نیاز به تخصص و تبحر کافی داشته و شما باید این کار را به شرکت های معتبر تابلوسازی بسپارید.

مزایا و کاربرد تابلو کامپوزیت پلکسی

از جمله تابلوهای که با کامپوزیت ساخته می شوند، تابلوهای لایت باکس کامپوزیت و یا کامپوزیت پلکسی هستند. این تابلوها مزایا و کاربردهای مختلفی دارند مانند این که نصب آن ها آسان بوده، دوام بالایی دارند و می توان آن ها را به راحتی جابجا کرد. از دیگر مزیت های این تابلوها می توان به این نکته اشاره کرد که مصرف برق آنها بسیار پایین می باشد و می توانند در عین حال که از تکنیک نورپردازی بهره مند باشند، هزینه های کمی نیز برای شما ایجاد کنند. این تابلوها بقدری مفید و کاربردی هستند که می توان از آن ها در بسیاری از ساختمان ها، پاساژها، ادارات، مغازه ها و… استفاده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *