تفاوت تابلو فلکسی و تابلو پلکسی چیست؟

تفاوت تابلو فلکسی و تابلو پلکسی چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که زمان گشت و گذار در شب و روز در خیابان ها، تابلوهای نورانی تبلیغاتی را مشاهده کنید که به یکباره تمام هواس شما را به خودشان جلب می کنند. آن ها با جذابیت های ظاهری که دارند، محتوای خود را به مخاطب نمایش می دهند و می توانند تاثیر بسیار خوبی روی افراد داشته باشند. در این صنعت و در ساخت این تابلوها، دو متریال کاربردی به نام های پلکسی و فلکسی استفاده می شود که در ادامه درباره آنها و تفاوت هایشان بیشتر توضیح می دهیم.

متریال های کاربردی در تابلوسازی

تابلوسازی امروزه به عنوان یک صنعت هنری و فنی شناخته می شود که به تولید محصولات تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف می پردازد. در حرفه تابلوسازی انواعی از تابلوهای تبلیغاتی ساخته و تولید می شود تا کسب و کارها بتوانند، خود را به مخاطب معرفی کنند. در این حرفه معمولا از متریال اولیه متفاوتی استفاده می شود که تفاوت ها را در تابلوها ایجاد می کنند. دو مدل از متریال های بکار رفته در تابلوسازی عبارتنداز پلکسی گلاس و فلکسی فیس که با نام های پلکسی و فلکسی نیز شناخته می شوند. این دو متریال کاربردهای بسیاری دارند اما در عمل تفاوت های فاحشی شامل آن ها می شود.

فلکسی فیس؛ فلکسی

اولین متریالی که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، فلکسی یا فلکسی فیس می باشد. فلکسی پلاستیکی نرم بوده به خاطر جنس نرم و سفره مانندی که دارد می توان به کمک دستگاه چاپ، انواعی از چاپ ها را روی آن قرار داد. تابلوهای ساخته شده با این ماده را تابلو فلکسی فیس می گویند که می توان هنر نورپردازی را نیز روی آن ها اجرا کرد. لامپ های مهتاب یا SMD در این تابلوها بکار می رود تا وظیفه نورپردازی را برعهده بگیرند. البته لازم به ذکر است که بیان کنیم مدل های بدون نورپردازی این تابلوها نیز قابل سفارش هستند. متریال فلکسی اغلب در ساخت تابلوهای فلکسی فیس استفاده می شود ولی متریال پلکسی گلاس، کاربردهای بیشتری از ساخت تابلوها دارد.

پلکسی گلاس؛ پلکسی

متریال بعدی که کاربرد بیشتری هم دارد، به پلکسی گلاس معروف است. این متریال نه تنها در صنعت تابلوسازی، بلکه در بسیاری از صنایع قابل استفاده است و در رنگ های مختلف تولید می شود. جنس این متریال سخت، اما در عین حال منعطف بوده و این به معنی آن است که می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. متریال های مرغوب پلکسی گلاس، می توانند طول عمر مفیدی داشته باشند.

ساخت تابلو چلنیوم با پلکسی گلاس

از جمله مصارف متریال پلکسی گلاس، تابلوهای چنلیومی هستند که ساخته می شوند. این تابلوها که دارای ظاهری با حروف برجسته هستند، دارای دو متریال اصلی چلنیوم و پلکسی گلاس هستند که چلنیوم برای لبه های تابلو و پلکسی برای قرارگیری روی حروف تابلو استفاده می شود. از آنجایی که پلکسی گلاس ها شفاف و در رنگ های مختلفی بوده، می توانند در رنگ های دلخواه ساخته شوند و در نهایت نور را از خود عبور دهند.

ساخت تابلو لایت باکس با پلکسی گلاس

یکی دیگر از تابلوهای پرکاربرد تبلیغاتی، تابلوهای لایت باکس هستند که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. پلکسی گلاس در این تابلوها به عنوان قاب اصلی بکار می رود و نمای آن را تشکیل می دهد. ضخامت این ورقه های مهم در تابلو لایت باکس، براساس نوع تابلو تعیین می شود و هر یک از این تابلوها به ضخامت خاصی از تابلو نیاز دارند.

ساخت تابلو استیل با پلکسی گلاس

مدل دیگری از تابلوهای تبلیغاتی تابلوهای ترکیبی استیل با حروف برجسته هستند. متریال اصلی در این سبک تابلو استیل بوده اما می توان از متریال دیگری مانند پلکسی نیز در آنها استفاده کرد. نام دیگر تابلوهای استیل که با پلکسی تلفیق می شوند عبارتنداز تابلو استیل پلکسی و استیل پلاست که می توان در آن ها نورپردازی نیز تعریف کرد. زمانی که در تابلوهای استیل از پلکسی گلاس استفاده می شود، ظاهر تابلو تا چندین درجه فرق می کند و زیباتر از آن چیزی که هست خواهد شد.

ساخت تابلو نئون پلاستیک با پلکسی گلاس

و اما آخرین مدلی که می توان از پلکسی گلاس در آنها استفاده کرد، تابلوهای نئونی هستند. این تابلوها ساختاری به شکل حروف برجسته دارند که در تمام بخش ها از پلکسی گلاس استفاده شده است. بخش نورپردازی این تابلوها به واسطه لامپ های اس ام دی انجام می شود که در ابتدا با استفاده از شیشه این عملیات انجام می شد و به همین دلیل هم به آن نئون پلاستیک گفته می شد. برای ساخت تابلو نئونی از ورقه های پلکسی گلاس با ضخامت 2/8 میل استفاده می شود که تمام برندهای معتبر از این مدل موجود دارند.

تفاوت قیمت تابلو پلکسی با قیمت تابلو فلکسی

بعد از بررسی کامل و کاربرد هر یک از این متریال به سراغ تفاوت در قیمت ها می رویم. بطور کلی قیمت تابلوهای ساخته شده با پلکسی گلاس بیشتر از تابلوهای است که با فلکسی ساخته می شوند. ولی تعیین دقیق قیمت ها تنها زمانی صورت می گیرد که شما با یک مشاور فروش مشورت کنید نیازها و خواسته هایتان را بیان کنید و سپس قیمت دقیق براساس خواسته های شما تعیین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *