مراحل ساخت تابلو لایت باکس

مراحل ساخت تابلو لایت باکس

شما هم به دنبال روشی برای تبلیغات هستید که علاوه بر زیبایی بی نظیر بتواند تاثیر خوبی نیز روی مخاطب بگذارد؟ قطعاً بهترین انتخابی که در این زمینه می توانید داشته باشید لایت باکس هستند زیرا این تابلوها برای نشان دادن محصول یا برند شما به مخاطب از نورپردازی های بی نظیری استفاده می کند و همین سبب جذابیت دو چندان سبک تبلیغات به واسطه تابلو لایت باکس میباشد. در این مقاله تصمیم گرفتیم درباره مراحل ساخت تابلو لایت باکس صحبت کنیم تا اگر قصد دارید از این تابلوها استفاده کنید، این اقدام را با آگاهی بیشتری انجام دهید.

انواع تابلو لایت باکس

تابلوهای لایت باکس در دو مدل آلمینیومی و دارای ورقه پلکسی تولید میشوند. مدل های آلمینیومی دارای بدنه ای با 4، 6 یا 9 سناتی متر هستند که نورپردازی در این نمونه ها از کف یا بدنه انجام می شود. مدل های آلمینیومی قابلیت آن را دارند که در محیط های بیرونی بکار بروند و محتوای چاپ را با جزئیات کامل به نمایش عموم قرار دهند. مدل های بعدی مدل های هستند که یک ورقه پلکسی روی صفحه چاپ قرار می گیرد تا از آسیب های احتمالی به آن جلوگیری کند. سیستم نورپردازی این مدل ها از بغل می باشد و می توان آنها را در ابعاد حداکثر 120 در 180 سانتی متر سفارش داد. اما موضوع جالبی که وجود دارد این است که این تابلوهای لایت باکس، هر دو در مراحل ساخت با یکدگیر شبیه بوده مگر در چند مورد جزئی و کوچک. در ادامه مراحل ساخت تابلو لایت باکس را ذکر کرده ایم؛

  • ساخت قاب: نقشی که قاب تابلو به عهده دارد، بسیار مهم میباشد. قاب باید از یک جنس محکم اما در عین حال مقاوم باشد تا بتواند از تابلو در برابر عوامل محیطی محافظت کند. همچنین در اکثر مواقع قاب ها، سیستم نورپردازی را در خود جای میدهند و نور را در سراسر تابلو پخش می کنند.
  • سطح شفاف: تابلوهای لایت باکس باید دارای سطحی شفاف از جنس اکریلیک مات یا شیشه باشند تا این صفحه شفاف نور را بطور یکنواخت در سراسر تابلو پخش کند.
  • کنترل روشنایی: هر تابلو لایت باکس باید دارای سوئیچی باشد با عنوان دکمه کنترل روشنایی که کاربر بتواند نورپردازی را در موارد مختلف تنظیم کند.
  • منبع تغذیه: نورپردازی های تابلو لایت باکس، باید از یک منبع قابل اعتماد و قدرتمند تغذیه کنند.
  • تعیین اندازه: تعیین اندازه های یک موضوع مهمی است که جزو مراحل ساخت تابلو لایت باکس قرار میگیرد. تابلو وابسته به مکانی که قرار است تعبیه شود باید دارای ابعاد قابل حمل مناسبی باشد. برای مثال در برخی از مکان ها نیاز است تا تابلو دارای ابعادی بزرگ باشد تا بتواند تمام جزئیات را به مخاطب نشان دهد در حالی که استفاده از تابلوهای خیلی بزرگ برای برخی از مکان های دیگر اصلا انتخاب خوبی نمی باشد.
  • پایداری و دوام: یک تابلو لایت باکس با کیفیت باید از متریال اولیه مرغوب و باکیفیتی تولید شود که بتواند دارای طول عمر بالا باشد.

نحوه استفاده از تابلو لایت باکس

منظور از نحوه استفاده از تابلو لایت باکس درواقع نحوه ی نصب و قرارگیری این تابلوها در محیط است. این تابلوها را به چند روس استفاده کرد. اولین نحوه نصب تابلو روی دیوار است، دومین روش نصب آنها روی سقف می باشد و مورد آخر سفارش تابلو ایستاده و نصب آن روی زمین می باشد که در این مورد معمولا تابلو را با کمک پیچ و مهره به زمین وصل می کنند تا در برابر محرک های محیطی ثابت بماند. در دو روش نصب در زمین و نصب به دیوار می توان تابلو را در حالت دو طرفه سفارش داد اما در مدل سقفی تنها امکان ساخت تابل یکطرفه وجود دارد.

ساخت لایت باکس فریم لس

ساخت تابلو فریم لس به این شکل است که فریم تابلو را در کمترین میزان ممکن قرار می دهند تا قاب دور تابلو لایت باکس مشخص نباشد و همین موضوع سبب می شود تا دید بهتری از تصور داشته باشیم. این تابلوها در نهایت نمای را از روبه رو ایجاد می کنند که هیچ قابی دور آن را نگرفته است و زیبایی دو چندانی به تصویر می بخشد.

ساخت تابلو لایت باکس آلمینیومی

دور تا دور تابلوهای لایت باکس آلمینیومی را پروفیل های 4، 6 یا 9 سانتی متری قرار می گیرد. پشت این تابلوها ورقه ام دی اف قرار می گیرد و لامپ های اس ام دی نیز در سیستم نورپردازی های این تابلو بکار میرود. سیستم نورپردازی در تابلو آلمینیومی گاهی در کف و گاهی در اطراف قرار می گیرد.

روش ساخت تابلو لایت باکس کریستالی

اگر به دنبال تابلوی ظریف و لاکچری هستید که کمتر کسی از آن ها استفاده کند، به سراغ تابلو لایت باکس کریستالی بروید. این تابلوها عمق بسیار کمی دارند و از همین بابت نیز در مواردی که تبلیغات خاص باشد یا قرار باشد تابلو در محل خاصی قرار بگیرد، استفاده می شود. این مدل از تابلو لایت باکس تبلیغاتی به علت زیبایی و ظرافت خاصی که دارد، در کاربردهای خاص نیز استفاده می شود مانند منوی رستوران ها، نمایشگاه های عکاسی، صندق فروشگاه ها و موارد اینچنینی که نیاز است تابلو ظرافت بسیار خاصی داشته باشد.

چاپ تابلوهای لایت باکس چیست؟

امروزه از روش های مختلفی برای چاپ تابلوهای لایت باکس استفاده می شود که در میان تنوعی که وجود دارد، چاپ UV نسبت به مدل های دیگر کاربرد و مزایای بیشتری دارد. چاپ های که از طریق یووی انجام می شود مزیت های مختلفی دارد برای مثال این چاپ ها مقاومت بالایی در برابر نور و عوامل محیطی دارد، کیفیت آن ها بسیار زیاد است و ضدآب و ضدخش محسوب می شوند. بنابراین معمولا ما و دیگر شرکت های تولید کننده لایت باکس های تبلیغاتی از این چاپ استفاده می کنند.

لایت باکس مگنتی

یکی دیگر از انواع لایت باکس ها، مدل های مگنتی با ضخامت 2 سانتی متری هستند که از فریم آلمینیوم نقره ای ساخته می شوند. سیستم نورپردازی در این تابلو از پشت بوده و به همراه نورهای اس ام دی انجام می شود. رویه تابلو نیز از جنس پلکسی گلاس بوده که به شکل مگنتی قرار می گیرد. این تابلوها که دارای منبع تغذیه 12 ولتاژ هستند، قابلیت تغییر صفحه دارند و می توان با برداشتن پلکسی گلاس، تصویر چاپ شده را تعویض کرد. کارآیی این تابلوها بقدری زیاد است که می توان از ان ها در تابلوهای خانوادگی یا مصارف تبلیغاتی در شرکت ها برای نمایش لوگو استفاده کرد. این تابلوها را می توان از ابعاد 30 در 40 تا 80 در 180 سفارش داد. به علاوه این که شما این امکان را دارید تا این تابلوها را در ابعاد سفارشی نیز درخواست کنید.

قیمت ساخت تابلو لایت باکس

هر چند که تابلو لایت باکس طرفداران زیادی دارد اما همچنان مسئله قیمت، یکی از دغدغه های افرادی است که میخواهند این تابلوها را تهیه کنند. صحبت درباره قیمت ها کمی زمان بر است و نیازمند بررسی برخی از نکات می باشد برای مثال هر تابلو لایت باکس براساس نوع آن، ابعاد، نوع چاپ، مدل ایستایی و موارد اینچنینی می تواند در قیمت متفاوت باشد. همچنین این ویژگی ها باید به نحوی مشخص شوند که بتواند هدف شما را به مخاطب برساند. بنابراین برای دست پیدا کردن به قیمت های دقیق، باید از یک کارشناس فروش باتجربه کمک بگیرید تا پس از تعیین این موارد شما را از قیمت ها مطلع سازد.

جنس تابلو لایت باکس از چیست؟

در ابتدا گفتیم که لایت باکس ها تنها به یک مدل محدود نمی شوند و دارای مدل های مختلفی هستند. و جالبتر اینجاست که این تابلوها علاوه بر نوع، دارای جنس های مختلفی از فریم هستند که می تواند در کارآیی آنها نقش مهمی داشته باشد. قاب های این تابلوها معمولا از جنس چوب، آلمینیوم، پلاستیک یا چوب ام دی اف است. این متریال علاوه بر این که هزینه های مقرون بصرفه ای را برای شما ایجاد می کنند، مقاومت خوبی خواهند داشت و برای محیط های مختلف مناسب باشند.

مزیت های تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس تبلیغاتی به عنوان یک وسیله نورپردازی جذاب و چشم‌گیر برای تبلیغات در فضاهای عمومی، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌ های نمایش و دیگر مکان‌ های عمومی استفاده میشود. این تابلوها معمولاً به صورت دو رو یا تک رو طراحی شده‌ اند که به این معناست که می توانید آن ها را در هر مدلی که مایل هستید سفارش دهید. برخی از مزیت های که این تابلوها در اختیار شما قرار میدهند عبارتنداز؛

  • با کیفیت بودن
  • پرطرفدار بودن
  • ایجاد جذابیت بصری در ذهن مخاطب
  • قابل استفاده برای تمامی مکان ها
  • مناسب برای تمامی مشاغل و کسب و کارها
  • مقاوم
  • مقرون بصرفه
  • دارای طرح ها و جنس قاب های متنوع
  • امکان سفارش دو طرفه یا تک طرفه
  • قابل سفارش در سایزهای مختلف

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *